Tuesday, August 3, 2010

PINJAMAN,...

Hari nie Allah menguji aku sekali lagi,..setelah beratus2 kali aku diuji...tapi aku REDHA,..(ayat yang beratus x digunakan untuk dapakan kekuatan)...yang menjadi penguat ?...hanya satu perkara teringat kan kata2 seseorang...'apa yang kita ada atas muka bumin ini hanyalah PINJAMAN semata2,..ibu, bapa, adik beradik, saudara mara,...hata barangan2 yang kita ada sekali pun iu semua hanya PINJAMAN...dipinjamkan kepada kita,..bila sampai waktunya akan diambil kembali,'...so apa yang aku ada SEGALANYA..hanya pinjaman,..bila teringat kan kata2 nie akan akan kembali kuat,..kuat melawan segala ujian yang ALLAh berikan,..kerana segalanya PINJAMAN belaka,..dah tentunya kalau kita kehilangan seseorang kita akan sedih,..kecewa yang amat,..tapi bukan dalam erti kata sebenar...yang benarnya diambil kembali,...so sepatutnya kita bersyukur bila mana ada yang sudi meminjamkan kepada kita,...tak kira lah dalam jangka waktu yang pendek atau panjang,...

Aku yakin dan pasti,..ada gembira untuk ku, ada bahagia untuk ku,...CUMA BELUM SAMPAI SAAT DAN KETIKANYA..kecewa mengenangkan insan yang kita sayangi,..yang kita percayai sanggup melukakan hati kita,..tak terfikir atau terdetik langsung begitu keadaannya...cuma apa yang berlaku perlu difikirkan,...Setiap kali dalam sujudku aku akan memohon yang terbaik untuk ku,..untuk puteri ku,..dan antaranya aku memohon agar ALLAH itu dekatkan hati kami jika dia untuk ku,..dan jauhi dirinya jika dia bukan untuk ku,...dan yang pasti doa ku yang satu ini dimakbulkan aku memohon diberikan kekuatan,..untuk aku menerima segala ujian dari NYA....

Dan kini sekali lagi aku terluka,....TERLUKA yang amat dalam,...Terima kasih,..kerana memberikan saya kebahagiaanya walaupun cuma sedetik waktu saya,...benar2 bahagia ketika bersama awak,...dan kita saya doakan kebahagiaan itu kekal milik awak,..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.