Tuesday, August 10, 2010

Happy BirtHday Ayah

:: Happy BirthDay Ayah ::

SElamat HAri Lahir Ayah,..
semoga ayah sentiasa sihat,..
Diberkati ilahi...
PAnjang Usia,...
Murah Rezeki...
Sentiasa dalam peliharaan NYA ..AMIN

HAri nie birthdah ayah,...Hari nie juga hari yang paling best buat aku,...sebab ayah call and tanya khabar,..pada hari lahir dia,..sangat bermakna,...Tq ayah,...

Kalau nak diceritakan tentang ayah,..memang panjang berjela...
aku bersyukur diberikan ayah ...
anugerah dari NYA yang tak ternilai,...

Diingatkan zaman kecil ku,..ayah memang seoarang ayah yang penyayang,..
ayah kerja tak kira masa,...so kadang2 dalam seminggu boleh dibilang berapa jam je dapat jumpa ayah,..
ye lah time gi sekolah ayah ada umah,..time aku kat umah ayah gi kerja...
selalu jugak,..aku tertido kat hall setiap kali tunggu ayah balik dari kerja,...
dan setiap kali itu lah ayah akan angkat,..dukung aku dan letak kan atas katil....(kadang2 tu aku just buat2 tido jek...huhuu)
setiap kali cuti sekolah ayah akan bawak kami adik berdik bercuti,..habis satu malaysia kami jelajah,..
habis semua pulau ayah bawak ...
dan setiap kali raya,..baju raya kami berpasang2..ayah tak penah bezakan anak2,..
walaupun terasa ayah tak ambil berat sebenarnya...dia sangat2 mengembil berat...ye lah bila diri nie dah semakin dewasa...segalanya tak macam masa kecil2 dulu,..
dulu,..sampai darjah 6 aku masih lagi dipangkuan ayah,..masih lagi duduk atas peha ayah,..sambil2 ayah kepitkan kuku,...tersenyum bila teringatkan saat2 tu,...
sesibuk mana sekali pun ayah,.bila balik kerja dia akan jenguk anak2 yang tengah nyenyak tido,...ayah akan usap2 kepala,..dan muaaahhh hadiahkan ciuman,..setiap kali tu jugak lah aku akan bukak mata..dan notice ayah dah balik,....

Bila makin dewasa,..ayah layan kami adik beradik sebagai org dewasa,..orang yang lebih matang...
alangkah beruntungnya aku punya ayah,..hadiah tak ternilai dari Ilahi,..
Ya allah,..kau panjangkanlah usia ayah ku,..agar kami dapat menabur bakti padanya..
agar kami dapat peluang untuk membuktikan kasih sayang kami padanya sangat tebal dan subur,..mekar sehingga hari tua nya..

Dugaan paling hebat Allah berikan pada ku...pada kami sekeluarga,..bilamana ayah ditimpa kemalangan..masa tu adik2 tengah sibuk dgn final exam,..dugaan itu sungguh kuat,..tak tapi kami tidak sesekali tinggalkan ayah kesorangan walau seminit pun,...mama,..aku dan adik2 bergilir menjaga ayah,...
Takala aku tgh mandikan ayah,..membasuh setiap inci badan ayah,..air mata aku mengalir,...
ALLAH BERI KU PELUANG UNTUK BERBAKTI PADA AYAH...walaupun bukan dari segi wang ringgit,..
Allah berikan ku peluang untuk ayah merasai kasih sayang ku ,..
Allah berikan ku peluang agar ayah dapat rasakan betapa aku sangat2 sayangkan ayah,..
Sebagai anak sulung tanggungjawab ku berat...di bahu ku terpikul amanah yang sangat besar...Alhamdulillah adik2 dah berjaya,..semuanya dah tamat belajar..syukur ku pada mu ya Allah,..dan kini tiba giliran ku,...menyambung apa yang tergendala dahulunya,...insyallah...

Alangkah beruntungnya aku jika diberi kan suami yang macam ayah,..penyayang...bertanggungjawab dan penuh dgn kesabaran,...untuk ayah..moga ayah tahu betapa kami sangat sayangkan ayah.....

Sempat jugak aku buatkan birthday card....Special handmade UntuK ayah.. :P


-out side-



-Inside-

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.