Wednesday, February 24, 2010

BaTriSyiA Turn To 6 - HAppy Birthday SAyAng



Today NUR Batrisyia turn to 6 years old,..as a mother i really feel so LUCKY to have batrisyia as my daughter,..ShE SoOo sWeeT, InTElEGENt,  HApPY TO LiSeN 0n WhaT ShE TrYiNg T0 Said  (macam makcik2 bercerita)..kelahiran tisyia memang sesuatu yang amat2 ditunggu dalam famly (maklumlah ibu dia anak sulung,..then angah dgn acu tak kawin lagi...) so that masa start tahu aku pregnent sampai lah beli barang baby, urut2 kaki aku yang semakin sembab,..perut yang semakin membesar,..semua famly member was so excited...tisyia memang anak yang sangat pintar,..cara dia berfikir macam orang dewasa (mungkin sebab dia dikelilingi dengan orang2 dewasa dalam rumah) selalu jugak kami berkongsi cerita,..bla,..bla,..bla,..


Kadang2 aku rasa tisyia lebih dari seorang anak,..macam sahabat yang SaNgaT RaPaT,..yang SaNgAt MeMaHaMi,..kami berkongsi banyak perkara bersama,..lega jugak bila kepala yang sarat dgn masalah atau benda yang tah apa2 nie dikongsi dgn tisyia,..kadang2 feedback dia membuat aku terfikir betapa bodohnya aku tidak berfikiran seperti tisyia,..dia sangat cool dgn perkara yang remeh temeh,.."alah ibu,...buat apa nak pikir2 sangat,..nanti ibu sakit,..sakit kepala,..kakak kena picit,..tak yah pikir lah ibu"...hahahhaa,..lawak jugak,..but betul apa yang tisyia cakap,..buat apa nak serabutkan kepala,...pikir +ve dan benda yang happy2 jek,..tisyia sangat cerdik,..ada beberapa persamaan antara aku dengan tisyia,..kami memang tak suka sepah2,..suka colour pink,..suka makanan yang sama, suka membebel,..emm,..suka benda2 yg wangi,..suka melawa,..heee but ada jugak a few things yang kami tak sama,..(mungkin ikut ayah dia)...dia sangat suka tengok cerita hantu,..dan,...berani dengan benda2 yang mencabar, ...suka buat aku rasa nak tercabut jantung,..(tak macam aku yang sedikit pengecut)


Hari nie tisyia dah eNaM tahun,..tahun depan dah start sekolah,..eem,...rasa macam baru je aku lahirkan dia,...semua perkara berkaitan tisyia buat aku sangat HaPpY dan rasa BeRTuAH ada anak macam tisyia,..dia faham yang ibunya jauh,..tak penah merungut,..cuma bila agak2 dah dua minggu tak jumpa dia,..tisyia akan demam,..itu yg aku notice,..tapi dia tak de merungut,..kadang2 sedih bila fikirkan dia,..sebab anak sepintar dan secerdik tisyia sangat memahami keadaan ibu dia,..dia PeNgUAT,..dia PeNgHiBuR hati ku,..DiA SaTu2 NyA BuaH HaTI kU,..PEnGaRanG jaNtUnG kU,..Dia YaNg satu NUrBATRISYIA,..


Doa ibu,..moga tisyia akan kekal menjadi anak yang Kuat SeMaNgaT,..CerIA,..PinTAr dan solehah,..AMIN... kalau lah tisyia tahu betapa IBU SANGAT SAYANG KAN TISYIA, tisyia akan terfikir betapa bertuah jugak tisyia memiliki IbU..yang BaNgGa MeMiLiKi NURBATRISYIA,... IbU SaYaNG TiSYiA,..SaNGaT2 SaYaNG,..Dari kejauhan ini ibu titipkan ucapan :

'SeLaMaT hArI lAhiR aNaKu,....'




NurBatRisYia 1st Day



semakin cantik + cerdik

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.