Tuesday, April 27, 2010

KeSaBaraN Yang TerUs DiUji...

Emm,...sebenarnya hari nie aku betul2 bahagian,..happy ,..gembira,..sebab hari nie kami ( Aku, Huda + Cik Ikin) akan berkumpul,..dan berjumpa balik setelah bertahun2 tak jumpa,...dari rumah terpaksa tahan cab dalam keadaan hujan tanpa payung pun,..huuu,...setibanya kat sogo,..kami terus makan2 + borak2 + gelak2...dan semua kenangan2 masa belajar kat poli terungkai satu persatu,..kelakar jugak bila kenangkan masa2 kami di POLISAS dulu,...masih segar satu persatu detik dan saat2 tu,..petang tu,..aku dikelilingi sahabat2 yang aku sayang,...bahagia sangat rasanya,..amat2 bahagia... 


bila menjelang malam,..mood aku tiba2 berubah,...entah apa terjadi,..masalah besar apa pun aku sendiri masih kabur,..perlu ke kisah2 lama disingkap satu persatu?..perlukah kita menilai seseorang berdasarkan masa lampau dia yang kita sendiri tak tahu arah punca?..perlukah semua kisah2 sedih diingat2 kembali,...


Sepanjang hidup nie,..rasanya dah terlalu banyak yang aku tempuh,...susah payah,..suka duka, pahit jerih, gagal dan berjaya dalam hidup,..(walaupun sebenarnya aku masih menuju dan mendaki kejayaan sendiri) tapi bagi aku ,..aku tetap berjaya,..berjaya dalam hidup tak bermakna semua benda yang kita buat kita akan tempuhi kejayaan,..mungkin ada kelebihan kita yang tak de pada insan lain,..itu bagi aku dah dikira kejayaan,...


Memang aku akui kesilapan,..setiap manusia ada kelemahan dan kesilapan,..(sebab kita bukannya TuHan yang sempurna sifatnya) tapi perlu kah kemaafan dipinta berpuluh kali2?,...dari kemaafan yang ikhlas dari hati,...bertukar menjadi satu paksaan dalam diri sendiri,,,


Entahlah,..adakah aku seorang yang sukar difahami?..perlukah aku melutut, merayu untuk dikasihi,..dikasihani,..dicintai dan difahami?...erghhh makin berat rasanya otak nie berfikir,.mencari punca dan silap sendiri,..kadang2 terasa sangat2 berputus asa,...bagi ku,..jika kita menyintai dan menyayangi insan lain,..tak perlu kita hemburkan kata2 yang boleh melukai hari insan yang kita cintai,..


Dalam sesuatu hubungan kita perlu memahami pasangan kita,..ada sebab musabab sesuatu tindakan yang dibuat,..bukannya meletakkan kesalahan 100 % pada mereka yang tersilap langkah,...bahagiakah aku?..yang aku tahu,..aku cukup2 sayangkan hubungn ni,..benar2 menyayangi + mencintai dia,...tapi adakah dia benar2 memahami apa yang aku rasai?...apa yang sedang aku hadapi?..kenapa selalu diuji begini,..kadang2 terasa kecewa yang teramat,...apa yang perlu aku lakukan?..


Ya allah,..jika dia ditakdirkan untuk ku,...kau dekatkan lah hati kami,..simpulkanlah kasih dan cinta kami,..agar utuh dan sentiasa teguh ..AMIN
Tetapi,..jika kami ditemukan bukan untuk bersatu...aku redha + pasrah,... 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.